Οι δράσεις μας


Ο καιρός και το κλίμα, οι δύο αυτές πολύ σημαντικές έννοιες μας απασχόλησαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος της γεωγραφίας. Όταν πια κατανοήσαμε τις έννοιες αυτές και είδαμε πώς ο καιρός και το κλίμα επηρεάζουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες επισκεφθήκαμε τη γωνιά του παιδιού στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διαβάσαμε το βιβλίο: "Ο κόσμος καίγεται!"


http://ec.europa.eu/clima/publications/docs/weather_el.pdf



Η ιστορία που διαβάσαμε μας προβλημάτισε. Ο πλανήτης μας εκπέμπει σήμα κινδύνου. Σκεφτήκαμε ότι υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που βάζουν σε κίνδυνο τον πλανήτη μας και με καταιγισμό ιδεών δημιουργήσαμε τον ακόλουθο πίνακα.

Εννοιολογικός χάρτης


 


Αναζητήσαμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο οι οποίες αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας και δημιουργήσαμε έναν πίνακα στην τάξη μας με τα προβλήματα αυτά αλλά και με τους ζωντανούς οργανισμούς που κινδυνεύουν στη φύση, όπως και ο άνθρωπος.



Εκπρόσωποι των ομάδων της τάξης μας μπήκαν σε ρόλο ερευνητή προκειμένου να αναζητήσουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Βασική τους πηγή ήταν η διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια Βικιπαίδεια, ιστοσελίδες όπως http://www.econews.gr/, Greenhouse, Ecocrete.gr, αλλά και οι γονείς. 

Ομάδα: Αλεπούδες
Εκπρόσωποι: Μαριτίνα, Φλωρεντία, Χριστίνα
Περιβαλλοντικά προβλήματα: Κλιματική αλλαγή, Όξινη βροχή, Πυρκαγιές



Ομάδα: Δελφίνια
Εκπρόσωπος: Ηλίας
Περιβαλλοντικά προβλήματα: Καυσαέρια, Μόλυνση του πλανήτη


Ομάδα:Puma
Εκπρόσωποι: Μάρω, Σταύρος
Περιβαλλοντικά προβλήματα: Πετρελαιοκηλίδα, Μόλυνση από εργοστάσια



Ομάδα:Tigers
Εκπρόσωποι: Μαριλένα
Περιβαλλοντικά προβλήματα: Αέρια θερμοκηπίου, Μόλυνση των θαλασσών

Αέρια θερμοκηπίου
View more presentations or Upload your own.



Μαθητές από τις ομάδες παρατήρησαν προσεκτικά τις φωογραφίες με τα περιβαλλοντικά ζητήματα και αναρωτήθηκαν για τις επιπτώσεις αυτών των ζητημάτων καθώς και αν παρατηρούνται σε ευρύτερη κλίμακα. 

Ο φακός του φωτογράφου....  


Επισκεφθήκαμε ιστοσελίδες (econews.gr), παρακολουθήσαμε βίντεο αλλά και animation σχετικά με τα αέρια του θερμοκηπίου, το λιώσιμο των πάγων, τα ακραία καιρικά φαινόμενα.....την κλιματική αλλαγή.




Η επεξεργασία εργασίας στο μάθημα της Γλώσσας σχετικά με ερωτηματολόγια και δημοσκοπήσεις έδωσε την ιδέα για τη σύνταξη ενός ερωτηματολογίου προκειμένου να δούμε τι κάνουμε και τι μπορούμε να κάνουμε, εμείς οι άνθρωποι, για τον πλανήτη μας. 



Περιηγηθήκαμε σε ιστοσελίδες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να ενημερωθούμε για την πολιτική που ακολουθείται σε θέματα περιβάλλοντος. Η περιήγησή μας ήταν ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική. 

Παρακολουθήσαμε βίντεο με τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με το κλίμα και την ενέργεια. 



Επισκεφθήκαμε την ιστοσελίδα του WWF και παίξαμε το ηλεκτρονικό παιχνίδι προκειμένου να μάθουμε ποιο είναι το ενεργειακό μας αποτύπωμα, δηλαδή πόσο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) εκλύουν στην ατμόσφαιρα οι καθημερινές μας συνήθειες που σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας.

http://www.wwf.gr/footprint/flash.php

Το παιχνίδι μας έδωσε τα αποτελέσματα που φαίνονται στις ακόλουθες εικόνες



Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την ιστοσελίδα του econews.gr προκειμένου να δοκιμάσουμε και εκεί το ενεργειακό μας αποτύπωμα

http://www.econews.gr/carbon-footprint-calculator/ 

Χαρήκαμε ιδιαίτερα γιατί το ενεργειακό μας αποτύπωμα έδειξε ότι οι δραστηριότητές μας έχουν χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως φαίνεται και στην εικόνα.

Τα αποτελέσματα αυτά μας ώθησαν να επεξεργαστούμε φύλλα δραστηριοτήτων για την κλιματική αλλαγή, τα οποία περιέχονται στο βιβλίο των δραστηριοτήτων.

Βιβλίο δραστηριοτήτων για την κλιματική αλλαγή

Τις απαντήσεις που δώσαμε τις παρουσιάσαμε στην τάξη.




Μία από τις δραστηριότητες ήταν να γράψουμε δελτία καιρού σκεφτόμενοι πώς ενδεχομένως να είναι το κλίμα στον πλανήτη Γη μετά από 50 χρόνια. Η ομάδα των Puma φρόντισε γι' αυτό. 



Μία άλλη δραστηριότητα περιελάμβανε τη σύνταξη ερωτήσεων και την καταγραφή συνέντευξης με το διευθυντή του σχολείου μας σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας στο χώρο του σχολείου. Η ομάδα των αλεπούδων συνέταξε τις ερωτήσεις και συνομίλησε με το διευθυντή.




Οι Ευρωδιασώστες της Αλεξανδρούπολης ζουν κοντά στη θάλασσα. Θέλουν καθαρές θάλασσες και ακτές. Μία λοιπόν, από τις δράσεις μας ήταν και ο συμβολικός καθαρισμός κοντινής στο σχολείο ακτής. Κατά τη διάρκεια του καθαρισμού εντοπίσαμε και συγκεντρώσαμε σε μεγάλες σακούλες απορριμμάτων πλαστικά μπουκάλια και σακούλες, αποτσίγαρα και διάφορα άλλα σκουπίδια που αφήνουν οι άνθρωποι στην ακτή. Με τη δράση μας αυτή θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα ότι πρέπει ο καθένας μας να συμβάλλει με τον τρόπο του στη διάσωση του πλανήτη μας.


Click to play this Smilebox scrapbook


Η 21η Μαρτίου, ημέρα της εαρινής ισημερίας, είναι μέρα διεθνώς αφιερωμένη στην προστασία των Δασών, αυτού του τόσο πολύτιμου πνεύμονα οξυγόνου, που κινδυνεύει όμως άμεσα από τα καυσαέρια, την όξινη βροχή, τις ανθρώπινες δραστηριότητες. 
Την ημέρα αυτή παρακολουθήσαμε ένα μικρό αφιέρωμα στα δάση της Ελλάδας και της Ευρώπης   και ενημερωθήκαμε για τις ενέργειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα αυτό. 


Ως Ευρωδιασώστες αναλάβαμε και πάλι δράση συμπληρώνοντας σχετικά φύλλα δραστηριοτήτων.


Φύλλα δραστηριοτήτων για το δάσος

Στη συνέχεια οι μαθητές παρουσίασαν τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων τους και δημιούργησαν ένα πόστερ το οποίο τοποθετήθηκε σε εμφανές σημείο εντός του σχολείου ώστε να είναι ορατό και από τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων. 



Στις 22 Μαρτίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Νερού. Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη σ' αυτό το τόσο πολύτιμο αγαθό της φύσης, το ΝΕΡΟ. Η ημέρα αυτή αλλά και το έντυπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης "Εσύ θα έπινες τα λύματά σου;" ήταν η αφορμή για να γίνει ένα μικρό αφιέρωμα στην τάξη σχετικά με το νερό. Συζητήσαμε για τον κύκλο του νερού στη φύση, τι συμβαίνει στον κόσμο σχετικά με τα αποθέματα του νερού. Διαβάσαμε και συζητήσαμε για τα μέτρα που λαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση σε θέματα προστασίας των υδάτινων πόρων. 
Παγκόσμια Ημέρα Νερού
View more presentations or Upload your own.


Ζωγραφιές για τον κύκλο του νερού, ποίημα αλλά και σελιδοδείκτες με συμβουλές εξοικονόμησης νερού πλαισίωσαν ένα πόστερ αφιερωμένο στην Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό.




























Στο τέλος πήραμε μαρκαδόρους, την καλή μας διάθεση και όλες αυτές τις γνώσεις που αποκομίσαμε δουλεύοντας ως "Ευρωδιασώστες" και χρωματίσαμε έναν κόσμο πιο πράσινο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον για τον Τομ, όπως μας πρότεινε το σχετικό έντυπο από τη γωνιά του παιδιού στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

http://ec.europa.eu/environment/pubs/children/pdf/activity/el.pdf


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου